Учора, 25 серпня, відбулося розширене засідання Кабінету Міністрів України. Серед учасників – голова Чернігівської ОДА Валерій Куліч.

Питаннями порядку денного було визначено: стан соціально-економічного розвитку регіонів, підготовка навчальних закладів до навчального року, а об’єктів житлово-комунального господарства та соціальної сфери – до опалювального. Крім того говорили про стан призначення житлових субсидій та реалізацію заходів стимулювання населення до впровадження енергоефективних заходів.

Далі подаємо витяг із стенограми засідання. Вибірку здійснено за ключовим словом «Чернігів». З повним текстом можна ознайомитись тут.

Щодо невмотивованості пільговиків до встановлення лічильників

ЯЦЕНЮК А.П. – Шановні голови облдержадміністрацій, є питання до регіонального Віце-прем’єр-міністра? Чернігівський голова адміністрації.

КУЛІЧ В.П. – Є питання пільговиків. Взагалі на сьогодні тенденція – вони відмовляються від безкоштовного встановлення лічильників. Їм на сьогодні невигідно платити по лічильнику, їм вигідно платити фіксовані ставки, тому що ціна на газ для населення – 7180, для промисловості – менше 6 тис. грн. Не регулюється. Їм на сьогодні відмовляються і будинки, ОСББ, в основному «хрущовки» так звані, там 30-40% в цих будинках – пенсіонери. Вони також не хочуть ні в ОСББ іти, їх влаштовують ті пільги, які вони отримують, і не хочуть на це все йти.

ЗУБКО Г.Г. – Зараз Уряд працює саме над тим, щоб поєднати модель субсидій і модель енергоефективності, яка б мотивувала людей ставити лічильники і не платити зайве. Чому? Тому що отримуючи допомогу від держави, а Павло Валерійович зараз скаже, що практично компенсує держава все збільшення вартості рахунку, сьогодні не мотивується взагалі проводити енергоефективні заходи. Тому на сьогодні і Фонд енергоефективності, який буде розроблений, і змінена модель субсидій буде мотивувати людину все-таки зменшити споживання.

ЯЦЕНЮК А.П. – Питання голови Чернігівської адміністрації абсолютно слушне. Проблема знаходиться в площині Національної комісії регулювання енергетики. Я доручав міністру разом з НКРЕ нарешті врегулювати питання щодо лічильників і норм, тому що виходить наступна історія: той, у кого є лічильник, платить більше, ніж той, у кого немає лічильника. Яка тоді мотивація ставити лічильники?

І це було рішення, яке пропонувалося НКРЕКП. Наше завдання, щоб людина платила за ту послугу, яку вона отримала, за той обсяг природного газу, який вони спожили, і за той обсяг тепла, який також пораховано. І лічильник є ключовим елементом в тому, щоб рахунок, який прийшов за житлово-комунальні послуги, був справедливий.

Тому, Геннадію Григоровичу, питання голови адміністрації потребує конкретного вирішення. Ви разом з Міненерговугілля і НКРЕКП, місяць вже пройшов, коли було дано відповідне доручення щодо унормування цієї проблеми.

 

Про технічний аспект роботи з базами даних Мінсоцполітики

ЯЦЕНЮК А.П. – … Останній Чернігів. Я прошу, щоб ми пришвидшились, а то ми вже дві години працюємо, а нам треба ще розглянути 1 вересня і підготовку навчальних закладів.

КУЛІЧ В.П. – Практичне питання. Пане Павле (до РОЗЕНКА П.В), є проблема роботи з програмою, з базою даних Мінсоцполітики. Не більше 5 чоловік одночасно може працювати і в нас в області з 7 до 23 по 5 людей працюють. То ми можемо набрати і 200 людей, але вони не можуть працювати з вашим програмним забезпеченням.

Якщо є якась альтернативна швидка програма, але треба вручну базу даних цю перебивати. Тому, будь ласка, спрямуйте програмістів, нехай відпрацюють це питання, бо людей можемо набрати, а їм робити не буде чого.

РОЗЕНКО П.В. – Чесно кажучи, вже 5-ий місяць у нас іде робота цієї програми і на 5-му місяці чути від Вас, що у Вас щось із програмою. Звичайно ми в робочому порядку ці питання по програмі всі знімаємо. Тому питань немає, тут проблем не буде.

 

Щодо освітньої сфери

КВІТ С.М. – Ми зробили розрахунок, скільки кожна область має знайти коштів, і сьогодні на засіданні Уряду ми будемо один із наших документів. Ми підготували проект постанови про те, щоб допомогти з витратами. Тобто де знайти ці витрати? Це може бути, в одних випадках – з коштів місцевих бюджетів, в іншому випадку – із коштів субвенції.

І також я хочу сказати, що ця постанова даватиме можливість також робити витрати, ті, хто не має заборгованості по субвенції, а заборгованість має тільки одна Чернігівська область, всі інші зможуть також витрачати кошти на зміцнення матеріально-технічної бази, на закупівлю відповідно класів з хімії, з фізики і таке інше.

Стосовно Чернігівської області. Я знаю, що це проблема не тільки цього року, тобто кожного року за всі роки незалежності була проблема з фінансуванням освіти в Чернігівській області. Кожного року на кінець року були борги. Але ми подивилися, як це відбувається. Якщо на перше півріччя по максимуму платити матеріальні заохочення, премії і т.ін., то на друге півріччя, звичайно, цього не вистачить.

Тому це окрема тема. Я знаю, що ви працюєте з Мінфіном, і з вами ми також далі будемо працювати.

ЯЦЕНЮК А.П. – Сергію Мироновичу, по яких областях Ви бачите проблеми щодо підготовки до навчального року?

КВІТ С.М. – Я би не виділив особливо проблемні області, у нас є проблеми по фінансах, пов’язані конкретно з Чернігівською областю. Всі інші, я би так сказав, що реагують на наші запити. Є в нас об’єктивні проблеми, тому я б не сказав, що хтось дуже різко вибивається з цього графіку. Для нас важливо, щоб не було заборгованості по субвенції, тому що це дуже принципове питання, все інше в основному відбувається рівно.

ЯЦЕНЮК А.П. – Заборгованості перед освітянами по зарплаті, по відпускних у когось є, крім Чернігова? Немає ні в кого. Чернігів виводимо окремо за шпальти і треба знайти вирішення питання по Чернігову і це відбувається кожен рік.